نوشته شده توسط : شهاب

 

تحصیل در ایتالیا

 

تحصیل در ایتالیا - اسکان دانشجویان

یکی از مسائل مربوط به تحصیل در ایتالیا شرایط اسکان دانشجویان است. دانشجویان محصل در دانشگاههای ایتالیا برای اسکان می توانند؛ خوابگاههای دانشگاهها، خوابگاههای خصوصی و یا سوئیت‌ها و آپارتمان‌های خصوصی را انتخاب کنند که در این مطلب شرایط هرکدام را توضیح می‌دهیم.

 

خوابگاههای دانشجویی دانشگاهها

اقامت در این خوابگاهها کم‌هزینه‌ ترین و به‌صرفه ترین راه اقامت در ایتالیا است. در این خوابگاهها امکاناتی مانند بوفه، دستگاه سرو اتوماتیک غذا و مواد غذایی در تمام ساعات شبانه‌روز، سالن مطالعه، سالن کامپیوتر و اینترنت بی‌سیم و امکانات ورزشی برای دانشجویان مهیا است. این خوابگاهها همچنین مجهز به خشکشویی و انبار است.

هزینه اقامت در این خوابگاهها، با استفاده از بورسیه تحصیلی ایتالیا و بدون بورسیه متفاوت است. دانشجویانی که بورسیه دارند برای هر ماه اقامت در اتاق‌های یک‌نفره این خوابگاهها بین 150 تا 250 یورو باید بپردازند. هزینه اقامت در اتاق‌های دونفره هم بین 75 تا 150 یورو در ماه است. دانشجویانی که بورسیه ندارند هم برای اقامت در اتاق‌های یک‌نفره، 300 تا 400 یورو و برای اتاق‌های دونفره 200 تا 300 یورو باید بپردازند.

 

خوابگاههای خصوصی دانشجویی

خوابگاههای خصوصی آپارتمان‌هایی با اتاق‌های یک یا دوتخته و سرویس‌ها و امکانات مستقل یا مشترک هستند. دانشجویان برای اقامت در این نوع خوابگاهها باید هزینه بیشتری نست به خوابگاههای دولتی و وابسته به دانشگاهها متقبل شوند. هزینه اقامت در اتاق های دوتخته این خوابگاهها، بین 250 تا 350 یورو در ماه است و برای اتاق‌های یک نفره هم باید هر ماه بین 350 تا 500 یورو پرداخت کرد.

 

سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها

برای یافتن سوئیت‌ و آپارتمان باید به آژانس‌های املاک مراجعه کرد. اجاره‌بهای این آپارتمان‌ها بسته به شهر، محله و امکانات آنها بین 400 تا 1400 یورور در ماه متغیر است. این آپارتمان‌ها غالبا امکانات رفاهی کاملی دارند.

 

نکته مهم: اسکان موقت

در بدو ورود به ایتالیا و تا زمانی که محل اقامت دایم دانشجو (در دوران تحصیل در ایتالیا ) مشخص و قطعی شود احتمالا باید چند روزی را در هتل یا اقامتگاه‌های موقتی اینچنینی بگذراند. هزینه اقامت در اتاق‌های یک‌نفره هتل‌ها در ایتالیا شبی  30 تا 80 یورو است.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , شرایط تحصیل در ایتالیا , اسکان , خوابگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا به طور کلی نسبت به بسیاری از کشورها من جمله مالزی یا حتی ترکیه پایین تر خواهد بود، دلایلی برای پایین بودن این هزینه ها وجود دارد که مهمترین آن توجه سیستم آموزسی ایتالیا به ارتقای سطح علمی این کشور و نیز ترویج فرهنگ و زبان ایتالیایی در بین دانشجویان خارجی و در نهایت سایر ملت ها و کشورهاست که این امر باعث ایجاد و واگذاری انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی در ایتالیا شده است اما شایان ذکر است که هزینه تحصیل در ایتالیا نسبت به شهر انتخابی، رشته مورد نظر و نیز کالج یا دانشگاه انتخاب شده بسیار میتواند متغیر باشد.

اما میتوان برای این هزینه ها میانگینی را متصور شد:

برای دانشگاه های ایتالیا شهریه ها رقمی بین 600 تا 5000 یورو در سال خواهد بود که به طور میانگین شهریه هر دانشجو برای هر سال کمتر از 2000 یورو می شود. از دیگر محاسن تحصیل در ایتالیا یکسان بودن هزینه های تحصیلی برای دانشجویان داخلی و خارجی است.

ذکر این نکته لازم است که پرداخت شهریه 5000 یورو در سال مختص رشته های MBA و یا مشابه آن است که در این رشته ها نیز بسته به شرایط دانشگاه و دانشجو امکان واگذاری بورسیه دانشجویی ایتالیا برای ادامه تحصیل در این رشته ها وجود دارد.

 

هزینه های زندگی در ایتالیا

این هزینه ها نیز با توجه به خصوصیات فردی هر دانشجوی تازه وارد به کشور ایتالیا میتواند تا میزان قابل ملاحظه ای متغیر باشد که البته هر فرد با سپری کردن 6 ماه تا یک سال زندگی در ایتالیا میتواند به یک ثبات مالی در صرف هزینه برسد. اما با توجه به تجربه های شخصی جمعی از دانشجویان میتوان برای این هزینه ها رقمی را به شرح زیر تخمین زد:

هزینه اسکان:

اقامتگاه های دانشجویی میانگین بین 150 الی 250 یورو در ماه

سوییت ها و خانه های دانشجویی میانگین بین 250 الی 500 یورو در ماه

و آپارتمان ها، ویلا ها و خانه های مستقل که سقف خاصی برای هزینه آنها نمیتوان در نظر گرفت.

نکته: این ارقام به ازای هر نفر است که طبیعتأ برای افراد متأهل بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک:

رقمی بین 150 الی 300 یورو که به طور حتم نسبت به سلیقه و ذائقه دانشجو متفاوت است.

هزینه های رفت وآمد:

اکثر سیستم حمل و نقل در ایتالیا بر عهده وسایل نقلیه عمومی است که منجر به صرف هزینه برای هر فرد عادی تا 45 یورو در ماه می شود و هر دانشجو با دریافت کارت دانشجویی میتواند بالغ بر 70درصد از این هرینه ها را کم کند.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , هزینه تحصیل در ایتالیا , دانشگاه های ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

 

تحصیل در ایتالیا

 

تحصیل در ایتالیا - شهرهای دانشجویی (میلان)

پیش از این گفتیم تحصیل در دانشگاههای ایتالیا بعلت اعتبار دانشگاهها و کیفیت آموزش، شرایط نسبتا آسان پذیرش و هزینه‌های نسبتا پایین تحصیل، پیشنهاد خوبی به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. علاوه بر اینها، ایتالیا صاحب یکی از بهترین شهرهای دانشجویی دنیا هم است.

میلان؛ قطب تجاری ایتالیا و شهری که بیش از هر چیز با صنعت مد و باشگاههای فوتبالش در دنیا شناخته می‌شود، در سال گذشته میلادی از سوی مؤسسه QS بعنوان یکی از 50 شهر برتر دانشجویی دنیا معرفی شده است. شهرهایی که حداقل دو دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در رنکینگ دانشگاههای QS داشته باشند و جمعیت آنها بالای 250هزار نفر باشد می‌توانند مورد ارزیابی مؤسسه QS قرار گیرند.

علاوه بر دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) که در رتبه 187 برترین دانشگاههای دنیا قرار دارد و دهمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته هنر و طراحی است؛ نام دانشگاه میلان (University of Milan) و 3 دانشگاه دیگر شهر میلان در رنکینگ QS‌ دیده می‌شود. یکی از معیارهای ارزیابی شهرهای دانشجویی، آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاهها است که از این حیث، میلان شانزدهمین شهر دانشجویی برتر دنیا محسوب می‌شود. تحصیل در Università Bocconi یکی از دانشگاههای پیشرو اروپا در زمینه تجارت، فرصت‌های بی‌شماری را برای کارآموزی پیش روی دانشجویان علاقمند قرار می‌دهد.

میلان 8,070,000 نفر جمعیت دارد که 2.1% آنها دانشجو هستند. نزدیک 14هزار دانشجو از 70هزار دانشجوی محصل در 5 دانشگاه شهر میلان (دانشگاههای حاضر در رنکینگ QS) را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاههای میلان بطور متوسط 3000 دلار آمریکا شهریه پرداخت می‌کنند که در مقایسه با شهرهای هم‌رده رقم پایینی است. هزینه زندگی در این شهر هم رقمی بین 600 تا 800 یورو در ماه است که بخش عمده آن، مثل هر شهر و کشور دیگری، صرف پرداخت اجاره مسکن می‌شود.

علاقمندان و متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی یا هنر؛ کسانی که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌های نه چندان سنگین، در دانشگاههایی معتبر تحصیل کنند و از زندگی در کشوری با جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی لذت ببرند؛ بنظر می‌آید تحصیل در ایتالیا و بویژه شهر میلان همان چیزی است که آنها به دنبالش هستند.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , شهرهای دانشجویی ایتالیا , دانشگاههای ایتالیا , میلان ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

 

دانشگاههای ایتالیا

دانشگاههای ایتالیا - دانشگاه بولونیا

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاههای ایتالیا دانشگاه بولونیا University of Bologna است؛ دانشگاهی که برخی مورخان سال تأسیس آن را سال 1088 میلادی می دانند و قدیمی‌ترین دانشگاه فعال جهان محسوب می‌شود.

دانشگاه بولونیا در شهری بهمین نام تأسیس شده و در حال حاضر دارای 5 پردیس در بولونیا، سیسنا، فورلی، راونا و ریمنی است. این دانشگاه با رتبه جهانی 204 در آخرین رده‌بندی QS‌ بعد از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان برترین دانشگاه کشور ایتالیا ارزیابی شده است. در ارزیابی QS دانشگاه بولونیا سی و ششمین دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته باستان‌شناسی شناخته شده است.

دانشگاه بولونیا 33 دپارتمان، 11 دانشکده و 12 مرکز تحقیقاتی دارد و یکی از بزرگترین دانشگاههای ایتالیا و قاره اروپا بحساب می‌آید. از حدود 80هزار دانشجویی که در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بیش از 5هزار نفر دانشجوی بین‌المللی هستند.

 

رشته‌های تحصیلی

دانشگاه بولونیا بیش از 200 دوره تحصیلی (از جمله 129 دوره در مقطع کارشناسی و 99 دوره در مقطع کارشناسی ارشد) را در 11 دانشکده زیر ارائه می‌کند:

  • School of Agriculture and Veterinary Medicine / دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
  • School of Economics, Management, and Statistics / دانشکده اقتصاد، آمار و مدیریت
  • School of Pharmacy, Biotechnology and Sport Science / دانشکده داروسازی، بیوتکنولوژی و تربیت بدنی
  • School of Law / دانشکده حقوق
  • School of Engineering and Architecture / دانشکده مهندسی و معماری
  • School of Arts, Humanities, and Cultural Heritage / دانشکده هنر و علوم انسانی
  • School of Foreign Languages and Literatures, Interpreting and Translation / دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، ترجمه و تفسیر
  • School of Medicine / دانشکده پزشکی
  • School of Psychology and Education / دانشکده روانشناسی
  • School of Science / دانشکده علوم
  • School of Political Sciences / دانشکده علوم سیاسی

 

بیشتر این دوره‌های تحصیلی به زبان ایتالیایی و تعدادی هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.  در صفحه زیر می توان لیست کامل رشته‌های درسی دانشگاه بولونیا و زبان تدریس آنها را مشاهده کرد:

http://www.unibo.it/en/teaching/degree-programmes

 

شهریه دانشگاه

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه بولونیا، بسته به رشته و مقطع تحصیلی، شهریه‌های متفاوتی می‌پردازند. شهریه این دانشگاه در مقطع کارشناسی بین 1400 تا 2000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد بین 2000 تا 4000 یورو است. مبلغی که می‌توان بصورت اقساطی هم پرداخت کرد و اگر دانشجو واجد شرایط باشد می‌تواند از کمک‌هزینه‌ها و تخفیف در شهریه هم بهره مند شود.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242



:: برچسب‌ها: University of Bologna , ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , دانشگاه بولونیا , دانشگاههای ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

 

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - تشکیل پرونده دانشجویی 2

متقاضیان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد اگر شخصا می‌خواهند امور مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاههای ایتالیا را انجام دهند باید پس از انتخاب دانشگاه (براساس وضعیت تحصیلی خود، رشته موردنظر، زبان تحصیل، ظرفیت دانشگاه و ...) با مراجعه به سایت دانشگاه، فرم معرفی خود به دانشگاه را پر کرده و مدارک لازم را به دانشگاه بفرستند. اگر پس از بررسی و ارزیابی مدارک، متقاضی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شد باید برای تشکیل پرونده دانشجویی، در زمان مقرر به مدرسه ایتالیایی مراجعه کند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا می‌توانند امور مربوط به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را با کمک مؤسسات مجاز و معتبر اعزام دانشجو هم انجام دهند. قطعا عده‌ای نیازی به مراجعه به این مؤسسات ندارند و می توانند شخصا مراحل گفته‌شده را طی کرده و از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند.

 

مدارک لازم برای تشکیل پرونده دانشجویی (مقطع کارشناسی ارشد)

  • ترجمه ایتالیایی مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی + ریز نمرات یا مدرک دیپلم و کاردانی + ریز نمرات با تأیید دادگستری و وزارت خارجه
  • اصل تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (بدون ترجمه) که باید از دارالترجمه‌هایی که مدارک را ترجمه کرده‌اند، تقاضا کرده و به آدرس مدرسه ایتالیایی (خیابان لواسانی - نبش خیابان سعیدی – پلاک 47 – کدپستی 1954643113) ارسال شود.
  • ترجمه ایتالیایی اصل مدرک کارشناسی + ریز نمرات 4سال تحصیلی دانشگاه با مهر تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه (در صور گذراندن دوره کارشناسی به صورت ناپیوسته: ترجمه کاردانی و کارشناسی + ریز نمرات آنها با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه)

نکته: روز تحویل مدارک، اصل مدرک کارشناسی (یا کاردانی+کارشناسی) را باید همراه داشت.

مدارک موقت به‌ هیچ عنوان مورد قبول نیست.

  • ترجمه ایتالیایی شناسنامه با مهر تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • کپی تمامی مدارک ترجمه‌شده به ایتالیایی و مدارک فارسی
  • ترجمه ایتالیایی یا انگلیسی شرح دروس رشته دانشگاهی که از وزارت علوم یا دانشگاه قابل دریافت است. ترجمه نیازی به تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری ندارد.
  • گواهی زبان ایتالیایی و یک نسخه کپی از آن (فقط مدارک زبان A2 CILS دانشگاه SIENA و یا مدرک B1  مدرسه ایتالیایی مورد تأیید است)
  • عکس 4*3 (3قطعه، رنگی و پشت‌نویسی شده؛ اسم، فامیل و شماره پاسپورت به زبان لاتین)
  • کپی خوانا از صفحۀ اول پاسپورت (2نسخه روی برگه A4 / پاسپورت باید حداقل تا پایان آوریل سال بعد معتبر باشد)
  • رزومه شخصی (Curriculum Vitae) تایپ‌شده و تنها به زبان ایتالیایی قابل قبول است.
  • پرینت انتخاب رشته که از سایت زیر باید تهیه کرد و دانشجو باید آن را امضاء کند:

http://offf.miur.it/pubblico.php/ricerca/show_form/p/miur

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

 



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , پذیرش از دانشگاههای ایتالیا , مدرسه ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

 

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا - تشکیل پرونده دانشجویی 1

همانطور که در پست مدرسه ایتالیایی گفتیم؛ یکی از راههای متقاضیان تحصیل در ایتالیا برای اخذ پذیرش از دانشگاههای ایتالیا و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شرکت در دوره‌های فراگیری زبان ایتالیایی مدرسه ایتالیایی است. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، در صورت کسب مدرک زبان لازم (B1 ایتالیایی) جهت دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی به سفارت ایتالیا معرفی می‌شوند. برای تشکیل پروندۀ دانشجویی در دانشگاههای ایتالیایی‌زبان کشور ایتالیا چه مدارکی را باید به مدرسه ایتالیایی ارائه کرد؟

 

دوره کارشناسی

1- ترجمه ایتالیایی دیپلم دوره متوسطه و مدرک پیش‌دانشگاهی + ریز نمرات دیپلم متوسطه و پیش‌دانشگاهی یا ترجمه دیپلم و کاردانی + ریز نمرات (که به تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده باشد)

2- اصل تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (با تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان محل تحصیل) یا اصل تأییدیه دیپلم و کاردانی که باید از دفاتر پیشخوان دولت یا دارالترجمه‌هایی که مدارک را ترجمه کرده‌اند، تقاضا کرده و به آدرس مدرسه ایتالیایی (خیابان لواسانی - نبش خیابان سعیدی – پلاک 47 – کدپستی 1954643113) ارسال شوند.

توضیح: مدارک موقت به هیچ‌وجه مورد قبول نیست.

3- ترجمه ایتالیایی شناسنامه با تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه

4- عکس 4*3 (3قطعه پشت‌نویسی شده؛ اسم، فامیل و شماره پاسپورت به زبان لاتین)

5- کپی خوانا از صفحۀ اول پاسپورت (2نسخه روی برگه A4/پاسپورت باید حداقل تا پایان آوریل سال بعد معتبر باشد)

6- رزومه شخصی Curriculum Vitae (تایپ‌شده و تنها به زبان ایتالیایی قابل قبول است)

7- پرینت انتخاب رشته که از سایت زیر باید تهیه کرد و دانشجو باید آن را امضاء کند:

http://offf.miur.it/pubblico.php/ricerca/show_form/p/miur

8- مدرک زبان ایتالیایی و یک نسخه کپی از آن (فقط مدرک A2 CILS دانشگاه  SIENA یا مدرک B1 مدرسه ایتالیایی مورد تأیید است)

9- کپی از همه مدارک ترجمه شده به زبان ایتالیایی و مدارک فارسی (1نسخه) 

[طول دوره کارشناسی در دانشگاههای ایتالیا 3سال است] 

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار پاسخگوی سؤالات شما در زمینه تحصیلات بین‌المللی است:

021-88457035-88457242



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , پذیرش از دانشگاههای ایتالیا , ویزای تحصیلی ایتالیا , مدرسه ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

University of Bologna در ایتالیا

University of Bologna

هنگامی که حرف از تحصیلات و دانشگاه به میان می آید نام دانشگاه بولونیا University of Bologna به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان مطرح می شود. این دانشگاه در سال 1088 میلادی تاسیس شده است و امروزه یکی از معتبرترین دانشگاههای جهان برای تحصیل در ایتالیا به شمار می رود.

معرفی دانشگاه

دانشگاه بولونیا University of Bologna (با رتبه 204 جهانی) در شهر بولونیا در ایتالیا واقع شده است و در حال حاضر دارای 5 پردیس در بولونیا، سیسنا، فورلی، راونا و ریمنی می باشد. دانشگاه بولونیا به دلیل برخورداری از کیفیت بالای آموزشی، اساتید برجسته بین المللی و تعداد فارغ التحصیلان سالیانه خود در میان کارفرمایان و بازار کار دارای اعتبار ویژه ای می باشد.

این دانشگاه همچنین با 33 دپارتمان و 11 دانشکده و 12 مرکز تحقیقاتی یکی از بزرگترین دانشگاههای اروپا محسوب می شود. امروزه در حدود 85000 دانشجو در دانشگاه بولونیا مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد در حدود 5000 نفر دانشجوی بین المللی هستند.

رشته های تحصیلی

بیش از 200 برنامه تحصیلی در University of Bologna شامل 92 رشته در مقطع کارشناسی، 105 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 43 رشته در مقطع دکترا و همچنین 12 رشته پزشکی (دوره 5 یا 6 ساله)  در 11 دانشکده زیر ارائه می شود:

  • دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
  • دانشکده اقتصاد، آمار و مدیریت
  • دانشکده داروسازی، بیو تکنولوژی و تربیت بدنی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مهندسی و معماری
  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، ترجمه و تفسیر
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم سیاسی

تقریباً تمام رشته های در دانشگاه بولونیا به زبان ایتالیایی ارائه می شود اگرچه 33 رشته نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود که برای مشاهده لیست کامل رشته ها می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

http://www.unibo.it/en/teaching/degree-programmes

شهریه دانشگاه

شهریه دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی بسته به مقطع و رشته انتخابی متفاوت می باشد ولی به صورت میانگین برای مقطع کارشناسی شهریه کلی در حدود 1400 تا 2000 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2000 تا 4000 یورو می باشد که دانشجویان می توانند به صورت یکجا یا در صورت تمایل در 3 قسط پرداخت نمایند. همچنین امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی و تخفیف در شهریه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

آدرس وبسایت دانشگاه: http://www.unibo.it/en/



:: برچسب‌ها: University of Bologna , ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , دانشگاه بولونیا , دانشگاههای برتر , دانشگاههای برتر دنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

Ca’ Foscari University در ایتالیا

Ca’ Foscari University

تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی می تواند یک تجربه بی نظیر باشد که فرصت تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی را در کنار لذت بردن از زندگی در شهرهای زیبا و تاریخی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد.

دانشگاههای ایتالیا با قدمت زیاد و کیفیت آموزشی خود در دنیا شناخته شده هستند و ما در این مطلب و مطالب آتی به بررسی دانشگاههای معتبر ایتالیا می پردازیم، مطلب این هفته به معرفی Ca’ Foscari University در شهر ونیز ایتالیا اختصاص دارد.

معرفی دانشگاه

Ca’ Foscari University در سال 1868 به عنوان اولین مدرسه تجارت در ایتالیا در شهر ونیز تاسیس شده است و امروزه یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا به شمار می رود. در حال حاضر بیش از 20.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد نزدیک به 2000 نفر دانشجوی بین المللی هستند که برای این دانشجویان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و همچنین فرصا استفاده از بورسیه تحصیلی ایتالیا فراهم می باشد.

Ca’ Foscari University یکی از مقاصد معتبر برای تحصیل در ایتالیا محسوب می شود که از نظر کیفی در زمینه های زبانهای خارجی، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت و علوم محیط شناسی جزو سه دانشگاه برتر ایتالیا شناخته می شود. این دانشگاه همچنین با وجود روابط نزدیک با شرکت های بزرگ و مراکز علمی پژوهشی امکان ورود به بازار کار را پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

رشته های تحصیلی ارائه شده

Ca’ Foscari University برنامه های متنوع تحصیلی را برای دانشجویان محلی و خارجی به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می دهد و این برنامه ها شامل 15 رشته در مقطع کارشناسی، 29 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 35 رشته در مقطع کارشناسی ارشد تخصصی و 14 رشته در مقطع دکترا می باشند.

رشته های ارائه شده به زبان انگلیسیCa’-Foscari-University

مقطع کارشناسی:

  • Economics and Business
  • Economics and Management
  • Philosophy, International Studies and Economics

مقطع کارشناسی ارشد:

  • Accounting and Finance
  • Economics and finance
  • Business Administration
  • Marketing and communication
  • (Crossing the Mediterranean: towards Investment and Integration (MIM
  • Languages, Economics and Institutions of Asia and North Africa
  • European, American and Postcolonial language and literature
  • International relations
  • Language Sciences
  • Sustainable Chemistry and Technologies
  • Computer science
  • Environmental Sciences

:مقطع دکترا

  • Economics
  • Law, Market and Person
  • Management
  • Science and Management of Climate Change
  • Asian and African Studies
  • Modern Languages, Cultures and Societies and Linguistics
  • Ancient Heritage Studies
  • Historical, Geographical and Anthropological Studies
  • History of Arts
  • Italian Studies
  • Philosophy and Educational Sciences
  • Chemistry
  • Computer Science
  • Environmental Sciences

شهریه تحصیلی

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد:

مقطع کارشناسی: 4766 یورو برای هر ترم ( قابل پرداخت در دو قسط )

مقطع کارشناسی ارشد: 5420 یورو برای هر ترم ( قابل پرداخت در دو قسط )

مقطع دکترا: 1013 یورو برای هر ترم ( قابل پرداخت در دو قسط )

نکته مهم: معمولاً عموم دانشجویان ایرانی می توانند از امتیاز کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 90% شهریه دوره خود بهره مند شوند.

مشاوره

برای مشاوره تحصیلی در ساعات 9:00 تا 18:00 (شنبه تا چهارشنبه) با شماره های 88457035 – 88457242 تماس حاصل کنید.
در خارج از ساعات اداری لطفاً فرم مشاوره را تکمیل نمایید.



:: برچسب‌ها: Ca’ Foscari University , اخبار تحصیلات بین المللی , ایتالیا , بورسیه تحصیلی ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , دانشگاههای ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

پزشکی در ایتالیا

پزشکی در ایتالیا

با توجه به ارائه کمک هزینه های تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا در زیر شاخه های پزشکی، کشور ایتالیا را می توان یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیلی اروپا برای تحصیل در رشته های پزشکی دانست. در مطلب این هفته به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا می پردازیم:

نحوه اخذ پذیرش

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارند ابتدا باید در آزمون ورودی IMAT شرکت کنند و حد نصاب لازم را کسب نمایند. این آزمون هر ساله در تاریخ 29 آوریل در چندین شهر مختلف از جمله دبی برگزار می شود. آزمون IMAT به زبان انگلیسی برگزار می شود و شامل 60 سوال پنج گزینه ای در زمینه شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک، منطق و اطلاعات عمومی است. دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون سراسری پزشکی را دارند باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ( 12 سال تحصیلی ) و همچنین مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس 5.5 یا تافل 87 ) باشند. زمان ثبت نام در ماه فوریه است و هزینه ثبت نام در آزمون 120 یورو می باشد.

متقاضیانی که موفق به کسب نمره لازم در آزمون IMAT شوند می توانند با دریافت کمک هزینه تحصیلی که به دانشجویان کشورهای جهان سوم ارائه می شود و هزینه شهریه و خوابگاه را پوشش می دهد از فرصت تحصیل پزشکی در ایتالیا به صورت تقریباً رایگان استفاده کنند.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

همچنین متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا باید در آزمون ورودی دانشگاه ها که در ایتالیا و به زبان انگلیسی برگزار می شود شرکت نمایند و در صورت کسب نمره لازم وارد دانشگاه شده و دوره اصلی خود را آغاز نمایند. رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می شود که یک دوره 5 ساله به علاوه دوره کارآموزی در بیمارستان یا شرکتهای دارویی است.

توجه: هموطنان ایرانی که در یکی از کشورهای انگلیسی زبان (هند، مالزی، فیلیپین، قبرس، ارمنستان و …) مدرک کارشناسی 4 ساله خود را در رشته داروسازی کسب نموده اند می توانند از فرصت ویژه برای ادامه تحصیل در ایتالیا و اخذ مدرک دکترا اقدام نمایند. این دسته از متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه تطابق واحدها با مشاورین ما تماس بگیرند.

مشاوره

برای مشاوره تحصیلی در ساعات 9:00 تا 18:00 (شنبه تا چهارشنبه) با شماره های 88457035 – 88457242 تماس حاصل کنید.
در خارج از ساعات اداری لطفاً فرم مشاوره را تکمیل نمایید.



:: برچسب‌ها: اخبار تحصیلات بین المللی , ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , داروسازی در ایتالیا , پزشکی در ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهاب

شرایط تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا

جذابیت کشور ایتالیا با تاریخ کهنی که دارد محدود به آثار باستانی تماشایی و شهرها و بناهای دیدنی‌اش نمی شود؛ همانطور که می‌توان بازدید از کولوسئوم رم یا برج پیزا یا شهر ونیز را به یک توریست توصیه کرد، تحصیل در ایتالیا را هم می‌توان به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد داد.

شرایط تحصیل در ایتالیا برای پذیرش دانشجویان خارجی، نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی آسانتر است و در کنار این موضوع، تسهیلات مختلف مالی هم برای دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در ایتالیا نیز فراهم آورده شده است.

در مطلب این هفته به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا و مسائل مرتبط به آن می پردازیم:

دانشگاههای معتبر ایتالیا

در بین دانشگاههای ایتالیا ، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان Polytechnic MILAN، دانشگاه بولونیا University of BOLOGNA و ساپینزای رم ROME University Sapienza از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردارند. در رده‌بندی QS (یکی از معتبرترین رده‌بندی های دانشگاههای دنیا) بیش از 10 دانشگاه ایتالیا در بین 500 دانشگاه برتر دنیا جای دارند. دانشگاههای ایتالیا بخصوص برای تحصیل در رشته‌های هنر، معماری، تاریخ و باستان‌شناسی انتخاب مناسبی به شمار می روند.

هزینه تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین مسائل مربوط به شرایط تحصیل در ایتالیا ، هزینه تحصیل در این کشور است که نسبت به کشورهای هم‌رده اروپایی‌ مقرون به صرفه تر است و علت این موضوع این است که بخش عمده‌ای از هزینه دانشگاهها را دولت با اختصاص یارانه تأمین می‌کند. کمک‌های دولت هرساله در قالب بورسیه استانی ، توسط اداره بورسیه هر استان به دانشجویانی که تأمین هزینه‌های دانشگاه برایشان دشوار است پرداخت می‌شود. دانشجویان خارجی هم با ارائه مدارک مالی لازم و مورد قبول می‌توانند از این بورسیه که سالانه مبلغی در حدود 5000 یورو است بهره‌مند شوند.

نکته‌ی قابل توجه دیگر برای دانشجویان غیرایتالیایی، شهریه‌ یکسان آنها و دانشجویان ایتالیایی است. همچنین دانشجویان خارجی اجازه‌ی کار هم دارند که می‌تواند به آنها در تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی کمک کند. امکان گرفتن بورسیه از دانشگاههای ایتالیا در همه‌ی مقاطع تحصیلی وجود دارد که میزان آن به شروطی مثل داشتن معدل بالا، مقالات ISI، نمره GRE  بالا و ثبت اختراع بستگی دارد.

زبان تدریس

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی در تمامی مقاطع ممکن است. پبش از تحولات سیاسی اخیر و بهبود روابط ایران و اروپا، سفارت ایتالیا در ایران یرای کسانی که قصد تحصیل در دوره‌های انگلیسی‌زبان دانشگاههای ایتالیا در مقطع لیسانس را داشتند ویزا صادر نمی‌کرد اما خوشبختانه در حال حاضر دیگر این محدودیت وجود ندارد. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اکثر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

اخذ پذیرش تحصیلی

هموطنان ایرانی که خواهان ادامه‌ تحصیل در ایتالیا هستند می‌توانند مستقیماً از خود دانشگاهها پذیرش بگیرند یا از روش دیگر که تحصیل زبان ایتالیایی در مدرسه‌ ایتالیاییپیترو دلا واله  (Scuola italiana Pietro Della Valle) وابسته به سفارت ایتالیا در ایران است اقدام نمایند. در نهایت در صورت تمایل متقاضی می تواند از خدمات مشاوره و اعزام موسسات معتبر و دارای مجوز رسمی از وزارت علوم نیز برای تسهیل پروسه اخذ پذیرش استفاده کند.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار با مجوز رسمی از وزارت علوم آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا به متقاضیان ایرانی می باشد.

مشاوره

برای مشاوره تحصیلی در ساعات 9:00 تا 18:00 (شنبه تا چهارشنبه) با شماره های 88457035 – 88457242 تماس حاصل کنید.
در خارج از ساعات اداری لطفاً فرم مشاوره را تکمیل نمایید.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , شرایط تحصیل در ایتالیا , هزینه تحصیل در ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد